/*
*/

Jak stworzyć idealne opakowanie? Dzielimy się naszą wiedzą!

W tej branży działamy już długo. Z wielką satysfakcja obserwujemy, jak efekty naszej pracy, przyciągnąwszy uwagę klientów, trafiają do ich koszyków. Każdy z nich wymagał osobnego namysłu i rozpoznania określonych, wiążących się z nim potrzeb. Poniżej postaramy się nakreślić choć kilka spośród kwestii, które powinien wziąć pod uwagę producent czy dystrybutor dowolnych artykułów, dla których przyjdzie nam projektować opakowanie. Promocja każdego z nich powinna stanowić zespół harmonijnych działań. Także projekt opakowania powinien więc być spójny z pozostałymi.

Ustal co i komu chcesz przekazać treścią opakowania

Nie trzeba nikogo przekonywać o tym jak ważne jest, by trafiający na sklepowe półki był we właściwy sposób zapakowany. Jest to istotne zwłaszcza wobec ogromnego udziału w handlu sklepów samoobsługowych, w których zasadniczo żaden sprzedawca już niczego nie proponuje i nie doradza, a rola personelu sprowadza się do skasowania kolejnych artykułów. Przechadzający się pomiędzy regałami klienci dokonują więc wyboru zupełnie sami, nierzadko nie mając dogłębnej wiedzy na temat oferowanych im wyrobów. Kierują się więc przede wszystkim tym co widzą – i to jest właśnie wyzwanie dla nas.

To nie nam nasze pudełko ma się podobać. Forma i treść, jaką na nie naniesiemy musi nie tyle odpowiadać temu, co my uważamy za najbardziej istotne i z czego jesteśmy dumni, ale temu czego może oczekiwać konsument – doskonale, jeśli idzie to ze sobą w parze. Oznacza to, że wykonanie projektu powinno być poprzedzone stosownym rozpoznaniem rynku. Istnieją takie grupy produktów, gdzie próba stworzenia opakowania, które będzie podobało się wszystkim grozi tym, że nie będzie zwracać uwagi kluczowej grupy klientów.

Jeśli już ustalimy jaki przekaz chcielibyśmy skierować do potencjalnych odbiorców, zadbajmy o to, żeby był on jasny i nie budził wątpliwości. Opakowanie nie może zmuszać ich do zbyt długiego zastanawiania się nad tym, co jest w środku. Zwłaszcza, jeśli chodzi o dobrze znane rodzaje produktów. Ma pozwolić na błyskawiczną identyfikację zawartości, jej zalet i oczywiście naszej marki. To jest kilka najważniejszych wskazań, jeśli chodzi o cele i treść. Idealną formą zajmą się specjaliści z firmy Zaplecze Graficzne, dla których projektowanie opakowań nie ma już żadnych tajemnic!

Myśl o tym, co będzie potem. My pomożemy Ci się dostosować

Budowa wizerunku produktu to poważne zadanie, którego zwykle nie wykonuje się w krótkim czasie. Przystępując do niej trzeba więc mieć świadomość, że efekty tej pracy wyznaczą nam ramy działania na lata. Warto o tym pomyśleć także przy opracowywaniu koncepcji opakowań. Dobrze przemyślana pozwoli nam nie tylko stworzyć takie, dzięki któremu klienci chętnie będą sięgali po dany produkt, ale i wspomoże promocję całej marki. Warto regularnie odświeżać szatę, w którą ubieramy naszą ofertę, tak, żeby podtrzymywała ona zainteresowanie ze strony odbiorców, jednocześnie jednak nie powodując ich dezorientacji i utraty zaufania. Zaplecze Graficzne, dysponujące doskonałymi grafikami z szeroką wiedzą marketingową, sprosta wszystkim związanym z tym wyzwaniom. Zapraszamy do współpracy.

Continue Reading

Etykieta – czy warto oszczędzać na projekcie?

Dystrybucji każdego artykułu, jaki ma znaleźć się w obrocie handlowym, towarzyszy zawsze szereg wyzwań. Wszystkie te związane z wszelkiego rodzaju logistyką, okazać się mogą tymi najmniej kłopotliwymi. Prawdziwym wyzwaniem jest przygotowanie takiego opakowania, po które klienci chętnie sięgną na sklepową półkę. Jednak jak to zrobić, skoro wszyscy nasi konkurenci mają tego głęboką świadomość i nie ustają w zmaganiach? Może w jakiś sposób wyłamać się z pewnych schematów?

Zrozumienie klienta to pierwszy krok do zwycięstwa

Producenci czy dystrybutorzy różnego rodzaju produktów dostarczanych w minimalistycznych lub zestandaryzowanych opakowaniach, na których jednym pole do popisu, jakie mają dla swoich marketingowców jest etykieta, mogą mieć utrudnione zadanie. Pole manewru jest niewielkie i trzeba je wykorzystać w maksymalnym stopniu. Jedyne, co możemy wymyślić, to nadruk, podczas gdy sama forma opakowania musi pozostać bez zmian. Przed wielu laty, gdy siermiężna rzeczywistość minionego ustroju ustępowała nowej, jakiekolwiek atrakcyjne opakowanie, w oczach zmęczonych szarzyzną konsumentów stanowiące namiastkę innego świata, stanowić mogło gwarancję sukcesu. Czasy te minęły jednak bezpowrotnie i do dziś wzajemnie zmagamy się w wyścigu na bardziej efektowne, przykuwające wzrok opakowanie.

Pewien minimalizm, jakim z konieczności charakteryzuje się niekiedy opakowanie opatrzone etykietą, może więc skłaniać do pójścia inną drogą. Pojawia się przecież z różnym nasileniem moda na stylistykę surową, nawiązującą do realiów którejś z minionych epok. Może w mojej branży to dobry pomysł? Niewykluczone. Można go jednak zrealizować bardzo źle, jeśli ma to być tylko pretekst do pochopnych oszczędności. Kryje się za tym bowiem szereg ryzyk. Najważniejszym, jest możliwość stworzenia sugestii niskiej jakości, która odrzuci od nas także, sporą przecież, grupę klientów poszukujących produktów najtańszych. Nawet największa prostota może przecież zdradzać wysoki kunszt stylistyczny, zaś całkowity jego brak będzie po prostu rzucał się w oczy. Dlatego właśnie projektowanie etykiet to zadanie dla specjalistów. Takich jak ci, których zatrudnia Zaplecze Graficzne!

Zaprojektowane przez nas etykiety zawsze spełnią swoje zadanie

Nasi graficy to doskonali fachowcy także z dziedziny marketingu i wiedzą oni, jakich środków należy używać, żeby wzbudzić w kliencie zainteresowanie, a także podkreślić te jego oczekiwania, na jakie odpowiada opatrywany tworzoną przez nas etykietą produkt. Niezależnie od tego, jaką koncepcję przyjdzie nam realizować, wykonamy taki projekt, który odpowiada jej w najdoskonalszy sposób. W tej branży nie działamy od wczoraj – dobrze wiemy więc, jakie potrzeby wiążą się z dystrybucją różnego rodzaju artykułów. Modyfikacje i aktualizacje wykonanych etykiet nie stanowią więc żadnego problemu. Zaplecze Graficzne zaprasza do współpracy. Sam zadziw się tym, jak dobrze może wyglądać Twój produkt.

Continue Reading