/*
*/

Jak stworzyć idealne opakowanie? Dzielimy się naszą wiedzą!

W tej branży działamy już długo. Z wielką satysfakcja obserwujemy, jak efekty naszej pracy, przyciągnąwszy uwagę klientów, trafiają do ich koszyków. Każdy z nich wymagał osobnego namysłu i rozpoznania określonych, wiążących się z nim potrzeb. Poniżej postaramy się nakreślić choć kilka spośród kwestii, które powinien wziąć pod uwagę producent czy dystrybutor dowolnych artykułów, dla których przyjdzie nam projektować opakowanie. Promocja każdego z nich powinna stanowić zespół harmonijnych działań. Także projekt opakowania powinien więc być spójny z pozostałymi.

Ustal co i komu chcesz przekazać treścią opakowania

Nie trzeba nikogo przekonywać o tym jak ważne jest, by trafiający na sklepowe półki był we właściwy sposób zapakowany. Jest to istotne zwłaszcza wobec ogromnego udziału w handlu sklepów samoobsługowych, w których zasadniczo żaden sprzedawca już niczego nie proponuje i nie doradza, a rola personelu sprowadza się do skasowania kolejnych artykułów. Przechadzający się pomiędzy regałami klienci dokonują więc wyboru zupełnie sami, nierzadko nie mając dogłębnej wiedzy na temat oferowanych im wyrobów. Kierują się więc przede wszystkim tym co widzą – i to jest właśnie wyzwanie dla nas.

To nie nam nasze pudełko ma się podobać. Forma i treść, jaką na nie naniesiemy musi nie tyle odpowiadać temu, co my uważamy za najbardziej istotne i z czego jesteśmy dumni, ale temu czego może oczekiwać konsument – doskonale, jeśli idzie to ze sobą w parze. Oznacza to, że wykonanie projektu powinno być poprzedzone stosownym rozpoznaniem rynku. Istnieją takie grupy produktów, gdzie próba stworzenia opakowania, które będzie podobało się wszystkim grozi tym, że nie będzie zwracać uwagi kluczowej grupy klientów.

Jeśli już ustalimy jaki przekaz chcielibyśmy skierować do potencjalnych odbiorców, zadbajmy o to, żeby był on jasny i nie budził wątpliwości. Opakowanie nie może zmuszać ich do zbyt długiego zastanawiania się nad tym, co jest w środku. Zwłaszcza, jeśli chodzi o dobrze znane rodzaje produktów. Ma pozwolić na błyskawiczną identyfikację zawartości, jej zalet i oczywiście naszej marki. To jest kilka najważniejszych wskazań, jeśli chodzi o cele i treść. Idealną formą zajmą się specjaliści z firmy Zaplecze Graficzne, dla których projektowanie opakowań nie ma już żadnych tajemnic!

Myśl o tym, co będzie potem. My pomożemy Ci się dostosować

Budowa wizerunku produktu to poważne zadanie, którego zwykle nie wykonuje się w krótkim czasie. Przystępując do niej trzeba więc mieć świadomość, że efekty tej pracy wyznaczą nam ramy działania na lata. Warto o tym pomyśleć także przy opracowywaniu koncepcji opakowań. Dobrze przemyślana pozwoli nam nie tylko stworzyć takie, dzięki któremu klienci chętnie będą sięgali po dany produkt, ale i wspomoże promocję całej marki. Warto regularnie odświeżać szatę, w którą ubieramy naszą ofertę, tak, żeby podtrzymywała ona zainteresowanie ze strony odbiorców, jednocześnie jednak nie powodując ich dezorientacji i utraty zaufania. Zaplecze Graficzne, dysponujące doskonałymi grafikami z szeroką wiedzą marketingową, sprosta wszystkim związanym z tym wyzwaniom. Zapraszamy do współpracy.