Projektowanie etykiet i okładek książkowych – poznaj najlepsze praktyki
Po wielu wysiłkach wreszcie przychodzi upragniona chwila, kiedy to nasz produkt jest już gotowy do sprzedaży. W takim momencie zwykle zaczynamy zastanawiać się nad szatą graficzną i walorami estetycznymi etykiet towarzyszącym autorskim lub rzemieślniczym wyrobom. Także wielkie przedsiębiorstwa co pewien czas stają przed podobnym problemem. Skąd zatem wziąć komunikujący zaufanie, piękno i dystyngowanie wzór? Na to pytanie postaramy się odpowiedzieć poniżej.
Zespół grafików versus jeden artysta – dlaczego warto wybierać dream teamy?
Zazwyczaj projektowanie etykiet oraz okładek książkowych wiąże się z posiadaną przez klienta wizją, a niekiedy nawet z gotowym projektem oczekującym jedynie na implementację. W wypadku zdecydowanego zleceniodawcy doświadczony grafik może jedynie wyrazić własne sugestie i zadbać o techniczną stronę zaproponowanego designu. Takie casusy są jednak mimo wszystko rzadkością i w znacznej części przypadków to profesjonalista zostaje obarczony przygotowaniem wzoru etykiety lub okładki, które będą doskonale działały na określoną grupę odbiorców w zależności od branży i gatunku wyrobu.
Nic więc dziwnego, że dzieła grafików oraz całe portfolia łączą w sobie projekty o charakterze uniwersalnym, jak i te, których kształt pozostaje w znacznej mierze podyktowany prawami rządzącymi w danej niszy rynkowej. Właśnie z racji tego powinniśmy poszukiwać specjalisty z obszernym CV, ale także takiego, który zdołał w swoich projektach przemycić element świeżości i zaskoczenia. Najbezpieczniej zaś zdać się na pomoc nie jednego artysty, ale całego zespołu, który sprawnie opracuje próbne wersje etykiety lub okładki, zaś współpraca przebiegnie szybko oraz w sprzyjającej kreatywności wymianie opinii i poprawek.
Kilka porad dla początkujących sprzedawców
Przede wszystkim pamiętajmy przy podziwianiu projektów o żelaznej zasadzie „im mniej, tym więcej”. Nie chodzi oczywiście o surowy i ascetyczny minimalizm, ale raczej świadomość, iż także nie zapełniona przestrzeń potrafi brać udział w komunikacji na linii produkt – nabywca.
Ponadto, powinniśmy dopilnować, by każdy z projektów wyróżniał się jakimś łatwo dostrzegalnym i oryginalnym elementem, który wniesie nową jakość do identyfikacji produktu na sklepowej półce. Równie istotną rzeczą będzie nawiązywanie kolorystyką i formą do pozostałych produktów naszej marki, tak, aby odbiorca z miejsca mógł namierzyć nasze propozycje, bez względu na to czy mówimy o produktach spożywczych czy też o seriach książkowych. Jeśli więc dopiero zaczynasz swoją przygodę z e-sprzedażą, nasi fachowcy od ręki pomogą Ci w ulepszeniu wszelkiej maści elementów graficznych.